Aktiviteter på rideskolen

I løbet af undervisningsåret arrangeres der forskellige aktiviteter. Nogen af dem ikke altid på hest
Aktiviteterne planlægges af frivillige, stævneudvalget eller bestyrelsen. Har du en idé, eller lyst til at lave en aktivitet, så meld det gerne ind til bestyrelsen, som så vil hjælpe med at få folk informeret.

Stævner

Der er altid 4-7 elevstævner, hvor alle kan være med på det niveau, du er på. Det er en spændende udfordring at deltage enten i kommandoridt, som ligner en almindelig holdundervisning, med en underviser der giver besked på øvelser. Forskellen er blot at rytterne bliver bedømt individuelt. Derefter kommer de individuelle konkurrencer, hvor du selv skal ride øvelserne og bliver bedømt af dommeren. Som elev på MJR har du muligheden for at deltage og samle point i klubelevmesterskabskonkurrencen. I denne konkurrence hen over året konkurrerer du mod andre elever på de andre elevheste. Der kåres seks klubmestre, hvor eleverne der rider på elevheste har deres egen konkurrence i både spring og dressur, og lige ledes har privatrytterne deres egen konkurrence i spring og dressur, so desuden også er opdelt i hest og pony.

Julehygge og klip

Her arrangeres en hyggeeftermiddag, hvor der klippes, klistres og pyntes op samtidig med at der spises julegodter.

Fastelavnsstævne, udklædning og tøndeslagning

Fuld fart på udklædning, tøndeslagning og hest til fastelavn. Fantasifulde udklædninger til både hest og rytter eller kom som du er og hyg dig med kammeraterne og slå katten af tønden.

Halloweenstævne og pyntning

Der pyntes til halloween, og laves fantasifulde græskar.

Før stævne hygge
Dagen før et elevstævne, holdes der ofte før stævne hygge, hvor eleverne i fællesskab strigler og klargøre alle hestene, så de er pæne til stævnet, dagen efter. Ofte varer det et par timer, og der spises et stykke kage og drikkes et glas saft til. Dette arrangeres ligeledes af frivillige forældre.

Ridelejr og miniridelejr

Der stræbes efter at der afholdes ridelejr hvert år i starten af sommerferien. Det kræver dog at der er frivillige hænder til at hjælpe med alt det praktiske udenom pasning af heste og ridning. Hvis det lyder som noget for dig modtager vi gerne en mail herom :)

Ridelejr 2016

Udskæring af græskar til pynt, til halloween.